Monday 14 January 2013

Eczema - penyelesaian jangka panjang

Apakah eczema?

Atopic dermatitis is a long-term (chronic) skin disorder that involves scaly and itchy rashes.


Atopic dermatitis is due to a hypersensitivity reaction (similar to an allergy) in the skin, which leads to long-term swelling and redness (inflammation) of the skin. People with atopic dermititis may lack certain proteins in the skin, which leads to greater sensitivity.

Atopic dermatitis is most common in infants. It may start as early as age 2 to 6 months. Many people outgrow it by early adulthood.

Sumber: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0001856/

Untuk penyelesaian jangka masa panjang, disarankan ibu menukar syampoo, body syampoo, losyen dan bedak kepada jenama yang bersesuaian dengan kulit bayi. try-and-error, nnt ibu akan dapat mengenalpasti jenama yang sesuai dengan kulit bayi anda.

Ingin saya mengesyorkan produk dari jenama Amway di bawah:

Sudzy Bath Gel 275ml
RM20.00

Mengapa Gel Mandian Sudzy disyorkan untuk kanak-kanak?Apa yang menjadikan ia begitu berbeza?

Mengandungi gel Aloe Vera yang tulen: Aloe vera telah diguna zaman berzaman kerana kuasa penyembuhnya, ciri-ciri kelembutan yang menenangkan dan antiradang. Daripada mengguna pelembap tiruan, Gel Mandian Sudzy yang sangat lembut membelai kulit halus dengan ciri-ciri gel Aloe Vera tulen yang melega, antibakteria dan sangat melembap.

Tidak mengandungi sabun dan pH seimbang: umumnya produk yang berasaskan sabun adalah bersifat alkali dan tahap pH yang tinggi ini boleh menyebabkan keketatan kulit yang tidak selesa. Bagi kanak-kanak, pH yang sangat tinggi ini mungkin menyebabkan calaran dan seterusnya radang.

Jelas? Sebab itu anak saya sejak 3 bulan sampai la ni umur 2 tahun lebih x pernah berhenti dari menggunakan mandian ini. 1 botol ni tahan 2-3 bulan sbb pakai sedikit je, bau pun wangi sgt :-). Lagipun, harganya lebih murah berbanding jenama yang terdapat di farmasi.


No comments:

Post a Comment

Jom order di sini!